Wiosna w pełni. Zmieniamy tryb życia na bardziej aktywny. Chcemy pozbyć się zbędnych kilogramów, zgromadzonych w trakcie zimy. Jest to zatem dobry moment na początek lżejszej i bardziej urozmaiconej diety. Strzałem w dziesiątkę będą ryby. Warto po nie sięgnąć tym bardziej, że zarówno one, jak i owoce morza są atrakcyjne nie tylko ze względu na swoje walory odżywcze, ale oferują też wielkie bogactwo smaków. Jaka więc ryba nadaje się na wiosenny stół?
Szukając odpowiedzi na to pytanie trafiliśmy do producenta ryb i owoców morza - firmy ABRAMCZYK.

Zachęcam aby w naszej diecie obok tradycyjnych, mięsnych potraw, pojawiły się koniecznie lżejsze dania z ryb i owoców morza
mówi Ryszard Abramczyk, Prezes firmy

Na wiosennym stole świetnie sprawdzą się na przykład „Polędwice z mintaja z porem i pomidorami”. Przyrządzone danie będzie naprawdę smaczne. Tym bardziej, że polędwice to przecież to, co w rybach najlepsze.

  • 1 opak. polędwic z mintaja ABRAMCZYK - 350g
  • pomidory - 2 szt.
  • por (biała część) – 2szt. (około 300g)
  • czosnek - 1 ząbek
  • masło - 50 g
  • śmietana (nie śmietanka) 36% - 200 ml
  • olej - 2 łyżki stołowe
  • sok z cytryny i oliwa z oliwek
  • sól, pieprz

 

Polędwice z mintaja
z porem i pomidorami 

Polędwice opłukać z warstwy ochronnej pod letnią bieżącą wodą i odłożyć do rozmrożenia. Następnie osuszyć papierowym ręczniczkiem, doprawić solą i pieprzem, skropić sokiem z cytryny i oliwą z oliwek. Odstawić do lodówki na 15-20 minut.

Pomidory obrać ze skóry, pokroić w 4 ćwiartki, usunąć gniazda nasienne, a następnie pokroić w 1centymetrową kostkę. Białe części pora przekroić na połowę, dokładnie umyć i pokroić w plasterki.

Por i pokrojony w plasterki czosnek  lekko podsmażyć na maśle, zalać śmietaną i dusić przez 5 minut. Dodać pokrojone pomidory, doprawić do smaku solą i pieprzem. Polędwice smażymy na patelni z małą ilością oleju po 5 minut z każdej strony, a następnie układamy na przygotowanym sosie.

Najlepiej smakują ze świeżą bagietką.